Försäljning och kundservice

Försäljning och kundservice​

     

Försäkringsrådgivare

Som säljande Försäkringsrådgivare på vår kundservice är du en del av drivet och engagerat team. Varje team har en närvarande och engagerad gruppchef som finns där för att inspirera och hjälpa dig och dina kolleger att utvecklas och växa. Ett jobb som säljande Försäkringsrådgivare kan vara din start på en spännande karriär. Du ansvarar själv för din utveckling, men du kan räkna med daglig coachning och kontinuerliga utvecklingssamtal där du och din chef diskuterar din personliga utvecklingsplan. 

Arbetspasset på kundservice börjar vanligtvis med en briefing med ditt team där ni bland annat sätter målen för dagen och får inspiration av varandra. Teamgemenskapen och den goda stämningen på arbetsplatsen är något vi är omtalade för och det är viktigt för oss att du som medarbetare trivs och känner samhörighet med dina kolleger på arbetsplatsen. Glädje på arbetsplatsen och ett arbetsklimat med ett stort hjärta är också avgörande för att vi ska kunna fortsätta utvecklas och nå nya framgångar tillsammans. Vi är ett gott gäng som har väldigt kul på jobbet!

Var med och gör skillnad

Vi Försäkringsrådgivare på Trygg-Hansa hjälper varje dag människor i hela Sverige med att hitta det bästa försäkringsskyddet för just dem. Vi finns där för att lyssna och hjälpa i vått och torrt. Som anställd hos oss kan du därför göra skillnad för människor varje dag, vara med och förändra försäkringsbranschen i grunden och utveckla marknadens bästa kundupplevelse. 

Som säljande Försäkringsrådgivare på någon av våra kundserviceavdelningar i Växjö och Malmö tar du emot samtal från kunder eller kontaktar själv potentiella kunder för att se över deras försäkringsskydd. För att du som Försäkringsrådgivare ska kunna ta hand om våra kunder på bästa sätt är det viktigt att du har en mycket god kommunikationsförmåga samt är duktig på problemlösning, liksom att du är serviceinriktad och alltid ser till kundens bästa. Du sätter människan i fokus och utgår ifrån kundens behov.

Prestationsinriktad kultur

Eftersom du arbetar i en prestationsinriktad kultur, är det viktigt att du är driven och hela tiden strävar efter personlig utveckling. Du har dessutom en nyfiken och positiv inställning. Din utveckling stöds av vår säljtränare som, liksom din närmsta chef, ger dig kontinuerlig coachning och feedback.

Våra skickliga och engagerade Försäkringsrådgivare är alla viktiga i vår strävan att bli branschens bästa servicebolag år 2020.

Hitta ett jobb
Det är viktigt för oss att stödja dig som anställd i din personliga utveckling och karriär. Genom att satsa på dig och ta vara på din potential hoppas vi att du som medarbetare trivs hos oss och vill stanna och utvecklas med oss. Därför rekryterar vi i huvudsak internt. Jobbet som Försäkringsrådgivare är en av de vanligaste vägen in i företaget och här startar din karriär – lokalt såväl som internationellt. Håll utkik efter lediga tjänster här. Se även vår LinkedIn och Facebooksida

Hur hittar vi dig?

Finns det ingen ledig tjänst just nu på våra callcenters? I så fall ser vi gärna att du skickar in en spontanansökan i form av CV och personligt brev.

Klicka här om du är intresserad av tjänsten som Försäkringsrådgivare

Du kommer att få ett kvitto på att vi mottagit din ansökan och vi kontaktar dig när vi rekryterar nästa gång, vilket vi gör kontinuerligt. Observera att du endast kan skicka in spontanansökan angående jobb som Försäkringsrådgivare.

Så rekryterar vi

När du har fyllt i din ansökan online får du ett kvitto på att den är mottagen. Vi går igenom alla ansökningar noga, och vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Din första intervju görs per telefon och går du vidare får du träffa vår rekryteringskonsult och den rekryterande chefen. För oss är det viktigt att vi hittar en ömsesidig matchning som håller i längden, och du kommer att få en fullgod inblick i hur det är att jobba hos oss och vad tjänsten innebär innan du och vi fattar våra slutgiltiga beslut.