Till innehållet
Till startsidan Till startsidan

Employee value proposition

Vad är ett EVP?

Ett Employer Value Proposition, eller EVP, är vårt erbjudande till befintliga och blivande medarbetare på Trygg-Hansa. Vårt EVP ska skapa förståelse och attraktion bland rätt talanger externt och samtidigt skapa stolthet bland våra befintliga medarbetare.

Trygg-Hansas nya EVP har arbetats fram av HR tillsammans med Kommunikation och det tar sin utgångspunkt i vår varumärkesplattform för att bygga förståelsen för vårt syfte, våra värderingar, vart vi är på väg, vad det är som särskiljer oss gentemot våra konkurrenter. Vårt nya EVP tydliggör också våra förmåner för var och en och hur det är att arbeta i en föränderlig verksamhet.

Användningsområden

Syftet med EVP-presentationen är att den ska förmedla en sammanhållen bild för alla som presenterar Trygg-Hansa för blivande medarbetare. Helt enkelt att vi pratar med en gemensam röst och lyfter samma innehåll. Presentationen kan användas i rekryteringssammanhang så som intervjuer med kandidater men kan även användas i kortare format under arbetsmarknads-mässor och liknande. Den kan även vara en hjälp i lite mer fördjupad form när nya medarbetare ska introduceras i verksamheten.

Ladda ner Trygg-Hansas EVP-presentation med talarmanus