Till innehållet
Till startsidan Till startsidan

"Trygghet för livet"

Vårt kommunikationskoncept

Ett kommunikationskoncept är förenklat marknadsföringen av kommunikationsplattformen. För att vårt varumärke ska bli framgångsrikt krävs inte bara tydliga och genomtänkta strategier, utan också ett kommunikationskoncept som hos våra målgrupper väcker känslor som får dem att lägga Trygg-Hansa på minnet. Det gestaltar vårt kundlöfte, våra erbjudanden och ska differentiera oss från våra konkurrenter.

Ett kommunikationskoncept är inte en enstaka kampanj eller ett reklamkoncept. Det ska leva länge och tas ut som en röd tråd i alla kanaler och discipliner av kommunikation, både internt och externt.

Med kommunikationskonceptet "Trygghet för livet" summerar vi essensen av vårt varumärke.

Kommunikationsplattformen

Klicka på bilden här nedanför för att läsa mer om vår kommunikationsplattform.

Kommunikationskoncept på en sida

"Trygghet för livet” innebär för oss att människor och företag ska kunna leva och verka fullt ut. Vi ska vara autentiska i vår marknadsföring: vi förskönar inte verkligheten utan säger och visar verkligheten som den är. Det ger våra kunder trygghet.