Till innehållet
Till startsidan Till startsidan

Kommunikationsmål

Vad vill vi åstadkomma?

Vår kommunikation ska göra att våra kunder och medarbetare känner trygghet och förtroende att stanna hos oss, och vill rekommendera oss till andra. Vi ska bygga en tydlig avsändaridentifikation, och positionera oss mot våra konkurrenter genom vårt kundlöfte.​

De som träffas av vår kommunikation ska​

  • känna förtroende för Trygg-Hansa​
  • fundera på vilka möjligheter vi erbjuder
  • söka mer information om Trygg-Hansas erbjudanden och /eller teckna en försäkring.

Hur åstadkommer vi det

För att uppnå våra kommunikationsmål ska vi bland annat använda strategierna som beskrivs här nedanför.

När du talar, säg som det är. Fokusera på att vara autentisk, begriplig och direkt – även kring svåra frågor.​ Använd gärna denna retoriska modell:​

  • Problem: Beskriv en problembild som känns relevant och aktuell.
  • Lösning: Presentera en lösning på problemet.
  • Vinst: Berätta för mottagaren varför hen tjänar på att använda den föreslagna lösningen .​

När du jobbar grafiskt, visa en sanningsenlig bild. Fokusera på att vara autentisk och dokumentär så långt det är möjligt.​

  • Visa upp världen och livet som det är. Vi förskönar varken miljöer, människor eller situationer.​
  • Använd verklighetsnära situationer för att skapa igenkänning.​
  • Visa magiska, sårbara och verkliga ögonblick i människors liv.​