Till innehållet
Till startsidan Till startsidan

Vikten av en stark identitet

Vi ska bygga en tydlig avsändaridentifikation, och positionera oss mot våra konkurrenter.

Trygg-Hansa är för många ett klassiskt varumärke och livbojen har blivit en symbol för ett av landets mest omtyckta försäkringsbolag. För att vårda detta är det viktigt att vi förmedlar en enhetlig och konsekventa bild av vårt varumärke - vi ska vara och upplevas som ”ett Trygg-Hansa".

Dessutom ska vår identitet särskilja oss från andra aktörer på marknaden, man ska känna igen oss och veta när det är vi som pratar. Vi som arbetar på Trygg-Hansa har ett gemensamt ansvar för hur vår omvärld uppfattar oss. Bilden vi ger ska alltid vara likadan, oavsett vem av oss som är avsändare. Det är med företag som med människor, vi litar inte riktigt på personer som byter karaktär för ofta. Vi vill skapa en djupare relation med omvärlden och därför är det viktigt att vi ser ut och talar på samma sätt, i alla sammanhang.

Vår visuella identitet - ger varumärkesplattformen ett ansikte

Vår visuella identitet ska tillsammans med vår tonalitet se till att intrycket av vårt varumärke blir så starkt, tydlig och konsekvent som möjligt. Det ska synas att vi är ett serviceföretag som bryr oss om människor. Ett företag med anor, som står för trygghet och vars rödvita boj är en del av den svenska folksjälen. Men det ska också synas att vi är en stor spelare, en ledare som vill förändra och göra nya avtryck på försäkringsmarknaden. Med en tydlig och lättarbetad visuell identitet, kan vi bry oss mindre om hur vi ska se ut, och istället lägga kraft på vad vi berättar och hur vi kommunicerar.

Publicerad: