I en tid av snabb förändring blir varumärket extra viktigt
När världen förändras i allt snabbare takt, kan man tro att det var bättre, enklare och inte minst tryggare förr. Men det är inte sant. Det mesta har faktiskt blivit bättre och enklare. Och även om nyheterna ofta går i svart, går utvecklingen åt rätt håll också när det gäller säkerhet och individens möjligheter.
Trygg-Hansa har gjort skillnad i människors liv sedan 1828 – nästan 200 år av försäkringar för barn och vuxna, hus och hem, bilar och företag. De senaste 60 åren har livbojen funnits vid vår sida som en självklar symbol för trygghet, men också som en symbol för liv. Livbojen fångar Trygg-Hansas filosofi: våga ge dig ut och göra det du drömmer om – hjälp finns om något skulle hända. Därför kan du alltid känna dig trygg.
Vi finns till för att ge människor ett rikare liv. Vi har försäkringar som gör det möjligt att till exempel starta företag, köpa bostad, ge sig ut på en resa eller skaffa bil. I en värld där trygghet ofta handlar om att stänga ute, ger vi människor mod att öppna upp och bygga framtid. Och i en tid där allt går snabbare och där vi vant oss vid ständig uppkoppling och skräddarsydda svar, ska vi möta våra kunder på deras villkor genom att vara Sveriges ledande digitala försäkrings-bolag. Precis som vår livboj ska vi alltid finnas där, för att ge våra kunder trygghet att leva livet fullt ut.
Vårt varumärke är mer än ett namn och en logotyp. Det är summan av alla de känslor, upplevelser, förväntningar och associationer som människor har om Trygg-Hansa. Kort sagt – summan av alla de delar som vi levererar tillsammans varje dag. Rätt hanterat är varumärket en tillgång som hjälper oss att bli erkända, önskade och utvalda - både av kunder och medarbetare.
Varumärkesplattformen berättar varför vi finns och vart vi är på väg, vad vi står för och vad vi lovar våra medarbetare och kunder. Den guidar oss till hur vi ska arbeta, agera och kommunicera i olika sammanhang.
Hela varumärkesplattformen hittar du genom att klicka här.