Tillsammans med er förmedlare vill vi ge kunderna tryggheten att verka fullt ut i sina verksamheter. Vi erbjuder enkla kontaktvägar, starkt produktutbud och kontinuerlig kunskapsöverföring för att vi tillsammans ska bli så starka som möjligt. För att skapa en långsiktigt sund affär och goda affärsrelationer, satsar vi på gedigen underwriting. På så sätt kan vi erbjuda stabila priser som minimerar risken för stora höjningar vid förnyelser.
Self-service för förmedlare
För att göra ert arbete som förmedlare enkelt och smidigt, erbjuder vi portalen Mäklarkontoret där ni alltid kan hitta all information om era kunders engagemang i Trygg-Hansa. Här har ni tillgång till bland annat försäkringshandlingar, skadestatistik, provision- och beståndslistor.
Vi har ett starkt produktutbud gällande hela kundens verksamhet inklusive medarbetare och fordon. Utifrån de förutsättningar och behov som ni har identifierat för kunden, ser vi till att hitta rätt försäkringslösning tillsammans med er.
Har er kund råkat ut för en skada? Många skador kan anmälas direkt online och ni hittar mer information om varje skadetyp på vår sida för skadeanmälan.
För att hålla er förmedlare kontinuerligt uppdaterade om aktuella ämnen inom försäkringsområdet, erbjuder vi kunskapsöverföring via bland annat våra digitala utbildningspass för förmedlare, "Onsdagsklubben", och våra nyhetsbrev.