Kundservice

Vad vill du ha hjälp med idag?

Här hittar du svar på vanliga frågor, digital självservice och alla sätt att kontakta oss ​– ​allt för att du så enkelt som möjligt ska kunna få hjälp med ditt ärende.​​
 

Faktura eller autogiro

Se senaste fakturan, byta till e-faktura eller autogiro? Läs mer om hur du kan lösa ditt ärende.

 

Min försäkring

Så får du koll på och ändrar i försäkringens innehåll, tar reda på giltighetstid m.m.

 

Anmäl skada

Vad behövs för att anmäla? Vem kan göra det och när får man svar? Vi lotsar dig rätt.​


Min skadeanmälan

Se status på ditt ärende, komplettera din anmälan eller begär ersättning.


Trygg-Hansa och Moderna Försäkringar har gått ihop. För dig som är kund hos Moderna Försäkringar innebär det några förändringar. Vi har samlat allt om det på en särskild sida för dig.

Kund hos Moderna ​– så påverkas du

Lös ditt ärende på Mina sidor​ eller ring oss

 
 
 
 

Självservice

På Mina sidor kan du enkelt lösa många ärenden på egen hand. Du loggar in med BankID.​

Logga in
 
 
 
 

Telefon

Skadeärenden: vardagar 9–15.
Övrig kundservice: vardagar 8–19, helger 9–17.​
Avvikande öppettider

0771-1​​​11 110​​

 CroppedLeftImage

Ska du resa utomlands? Då kan du behöva ett intyg om reseförsäkring

Vissa länder, till exempel Thailand, kräver ett intyg som visar att du har en reseförsäkring som gäller vid sjukdom, inklusive covid-19. Om du har en hemförsäkring hos oss har du även en reseförsäkring i 45 dagar. Logga in på Mina sidor och gå in på din hemförsäkring för att ladda ner intyg om reseförsäkring.

Ladda ner intyg på Mina sidor

Fler sätt att kontakta oss

 
 

Mejla oss

Via vårt mejlformulär kan du t.ex. skicka in intyg och fullmakter och ställa generella frågor om våra försäkringar. Om du har frågor om din egen försäkring, ring oss.

Om det händer någo​t akut​

Ring våra journummer, ​de har öppet dygnet runt.

Akut brand eller vattenskada

Ring 0771-111 520


Bärgning dygnet runt​

Ring 0771-111 510


Om du är utomlands

Ring +46 75 243 65 00

 

Är du företagskund?​


Vanliga frågor

Trygg-Hansa och Moderna Försäkringar har gått ihop. Vad innebär det?​​
 
Hur söker jag ersättning för ärr?​
 
Jag vill komplettera min skadeanmälan. Hur gör jag?
 
Hur långt har ni kommit i mitt ärende?
 
​​
Vad innebär huvudförfallodag?
 
Varför hittar jag inte min skada på Mina sidor?
 
För vilka sjukdomar gäller er sjuk- och olycksfallsförsäkring?
 
Hur gör jag med försäkringarna i ett dödsbo?
 

 CroppedImage

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​Gäller min försäkring för det här?

Många vill veta innan de anmäler om det som har hänt täcks av försäkringen. Ett bra ställe att leta efter svaret på är i försäkringens för- och efterköpsinformation. Den hittar du när du är inloggad på Mina sidor.

Om du har tittat i för- och efterköpsinformationen men är osäker på om det som hänt kommer gälla rekommenderar vi att du gör en anmälan. Då får vi in alla uppgifter vi behöver och kan ta ställning till ditt specifika ärende.

Anmäl skada​

Är du medlem i ett fackförbund som vi samarbetar med?

Som medlem i Ledarna eller Finansförbundet får du extra bra försäkringar hos oss, till bra priser och generösa rabatter. Du har också tillgång till en egen kundservice.​
 

Ledarnas kundservice hos oss​

 

Finansförbundets kundservice hos oss​

​ ​

Är du medlem i ett annat förbund? Här hittar du alla våra samarbetspartners.​​

​​​
  ​

Om vi inte är överens​

Om du inte är nöjd med något vi gjort finns flera sätt att framföra klagomål eller överklaga beslut.
Läs mer om vad som gäller​
Ok, jag förstår