Kundservice

Ring oss eller lös ditt ärende på Mina sidor​

 
 
 
 

Telefon

Om skadeärenden: vardagar 9–15.
Övrig kundservice: vardagar 8–19, helger 9–17.​

0771-1​​​11 110
 
 
 
 

Självservice

På Mina sidor kan du enkelt lösa många ärenden på egen hand. Du loggar in med BankID.​

Logga in

Om det händer något akut​

Ring våra journummer, ​de har öppet dygnet runt.​

.

​ 

Akut brand eller vattenskada

Ring 0771-111 520

.

 

Bärgning dygnet runt​

Ring 0771-111 510

.

 

Om du är utomlands​

Ring ​+46 75 243 65 00​​


 

Är du företagskund?​


Vanliga frågor

Hur söker jag ersättning för ärr?
 
Jag vill komplettera min skadeanmälan. Hur gör jag?
 
Hur långt har ni kommit i mitt ärende?
 
​​
Vad innebär huvudförfallodag?
 
Varför hittar jag inte min skada på Mina sidor?
 
För vilka sjukdomar gäller er sjuk- och olycksfallsförsäkring?
 


 CroppedImage

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​Gäller min försäkring för det här?

Många vill veta innan de anmäler om det som har hänt täcks av försäkringen. Ett bra ställe att leta efter svaret på är i försäkringens för- och efterköpsinformation. Den hittar du när du är inloggad på Mina sidor. 

Om du har tittat i för- och efterköpsinformationen men är osäker på om det som hänt kommer gälla rekommenderar vi att du gör en anmälan. Då får vi in alla uppgifter vi behöver och kan ta ställning till ditt specifika ärende.​

Anmäl skada​



Är du medlem i ett fackförbund som vi samarbetar med?

Som medlem i Ledarna eller Finansförbundet får du extra bra försäkringar hos oss, till bra priser och generösa rabatter. Du har också tillgång till en egen kundservice.​
​ ​

Är du medlem i ett annat förbund? Här hittar du alla våra samarbetspartners.​​​

​​​
 

Om vi inte är överens​

Om du inte är nöjd med något vi gjort finns flera sätt att framföra klagomål eller överklaga beslut.​

Läs mer om vad som gäller​