Kundservice för företag

Hur kan vi hjälpa dig?

Här hittar du olika sätt att kontakta oss, journummer när det hänt något samt vanliga frågor och svar.

Bättre koll med administratörer på Mina sidor

Nu väljer du enkelt vem eller vilka som ska se och hantera företagets försäkringar. Firmatecknaren kan logga in och fylla i de som ska vara företagets administratörer.

Läs m​er

Vanliga frågor

Jag skulle behöva mina försäkringsbrev och min senaste faktura. Kan ni mejla dem till mig?
 
Jag behöver underlag för bokföringen, men betalar med autogiro. Hur gör jag?
 
Mitt företag har råkat ut för en skada, hur gör jag för att anmäla det till er?
 
Beloppet ni har dragit för försäkringen är högre än väntat, varför det?
 
Hur vet jag om mitt företag är rätt försäkrat?
 
Hur länge gäller försäkringen? När kan man säga upp den?
 
Jag har inte använt Mina sidor för mitt företag tidigare, hur gör jag för att komma igång?
 
Hur blir jag administratör på Mina sidor för ett företag?
 

Hittar du inte det du söker?

 
 
 
 

Ring oss

Om skadeärenden: vardagar 8–17.
​​Övrig kundservice: vardagar 8–18.​​​​​
Avvikande öppettider

0771-111 110
 
 
 
​ 

Mejla oss

Du är allti​d välkommen att mejla oss. Vi svarar senast följande arbetsdag.

Skicka mejl

 
 
 
 ​

Anmäl en skada

Vad behövs för att anmäla? Vem på företaget kan göra
det och när får man svar? Vi lotsar dig rätt.

Guide till skadeanmälan​

Om det händer något akut

Ring våra journummer, de har öppet dygnet runt.

Akut brand eller vattenskada

Ring 0771-111 520


Bärgning dygnet runt

Ring 0771-111 510


Om du är utomlands

Ring +46 75 243 65 00

 ​

Är du privatkund?​


Se till att du är rätt försäkrad! ​

Firman växer, man byter lokal eller skaffar nya inventarier. Därför är det bra att se över sina försäkringar med jämna mellanrum. Vi hjälper gärna till!

Ring oss för en kostnadsfri rådgivning: 0771-111 110​, vardagar 8–18.
 

Om vi inte är överens​

Om du inte är nöjd med något vi gjort finns flera sätt att framföra klagomål eller överklaga beslut.​
Ok, jag förstår