Jobba hos oss

Varför jobba hos oss?

Var med och utveckla marknadens bästa kundupplevelse
Trygg-Hansa har hjälpt och underlättat för människor i nära 200 år, möjliggjort för våra kunder att leva fullt ut och hjälpt till att återuppbygga tillvaron när något har hänt. I generationer har vi stått för nytänkande i försäkringsbranschen. När vi nu utvecklar marknadens bästa kundupplevelse följer vi inte bara en stolt tradition, tillsammans med våra medarbetare vill vi vara med och forma framtiden. På så sätt kan du verkligen vara med och göra skillnad när du jobbar hos oss.

Du blir en del av en dynamisk arbetsmiljö

Produkter kan alltid kopieras, men människor är unika. Vi sätter människan och mångfald i fokus och är övertygade om att samarbete och olika perspektiv skapar de bästa förutsättningarna för bra prestationer. Du blir en del av ett respektfullt och drivet team med duktiga och intresserade arbetskamrater och ett arbetsklimat med ett stort hjärta.

Du kan växa och utvecklas

Vi ska utvecklas och växa - och vi förväntar oss att du gör detsamma. Varje medarbetare är en viktig lagspelare mot ett gemensamt mål. Vi erbjuder goda karriärmöjligheter, stöttning, utmanande arbetsuppgifter och en stimulerande arbetskultur. Hos oss kan du både utvecklas i ditt jobb och skapa en karriär – lokalt såväl som internationellt.

Du får en stor spelplan

Som anställd på Trygg-Hansa blir du inte bara en del av en nytänkande och framåtriktad verksamhet i Sverige. Du blir också en del av RSA Group – en av världens största försäkringskoncerner. Vi är en global verksamhet med en lokal landsbaserad organisation, vilket betyder att vi kan agera snabbfotat på den lokala marknaden. Det bästa av två världar helt enkelt.

Sådant som vi är lite extra stolta över:

Trygg-Hansa har runt 1700 medarbetare på 30 orter i landet och vi ingår sedan 2007 i internationella RSA Group - en av världens ledande försäkringskoncerner

50 % av alla barn i Sverige är försäkrade i Trygg-Hansa. Varje år hjälper vi 65 000 familjer där ett barn råkat ut för en skada eller sjukdom.

Vi var först i branschen med att använda Customer Call Centre

Trygg-Hansa försäkrar varannan lastbil som rullar på Sveriges vägar

Varje år har Trygg-Hansas medarbetare över 6,2 miljoner kundkontakter

Trygg-Hansa hjälper drygt 500 000 skadedrabbade kunder varje år - vi sätter människan i fokus och utgår ifrån kundens behov, för att erbjuda rätt försäkring genom hela livet

Skadestopp är ett unikt koncept där vi tillsammans med våra företagskunder arbetar skadeförebyggande för att sänka både kundens risk och säkerställa att t. ex deras lastbilar rullar på vägarna och inte står på verkstan

Kompetensbehov och jobbmöjligheter

Hos Trygg-Hansa finns det goda karriär- och utvecklingsmöjligheter för både ledare, specialister och generalister. Vi erbjuder försäkringar för såväl privatpersoner som företag inom olika verksamheter och söker därför medarbetare med olika bakgrund och kompetens: säljare, servicemedarbetare, jurister, ingenjörer, IT-specialister och aktuarier, men också personer inom finans, marknadsföring och kommunikation. Många skilda kompetensområden alltså, men gemensamt för alla oss som jobbar här är att vi är en del av en stark servicekultur, att vi sätter kunden i centrum och drivs av våra RSA Expectations.

Några exempel på yrkesroller och kompetensområden vi kan erbjuda:

  • Prissättning & underwriting

    Prissättning
    Att utveckla kunderbjudanden, produkter och prisstrategier är en viktig del av vår verksamhet. Prissättningsteamet ger också sakkunnig rådgivning till tekniska kollegor. Kommunikativ, analytisk och organisatorisk är viktiga egenskaper för dig som arbetar med prissättning.

    Underwriting
    Den här typen av befattning inkluderar att bygga upp, underhålla och utveckla relationer med kunder, för att säkerställa lönsamma förnyelser och generera nya affärer. Du behöver vara analytiskt, social och kommunikativ för att kunna bedöma affärsrisker, diskutera fram lösningar och aktivt bidra till affärsutvecklingen.

     

  • Operations & process
    Sales support
    Som en del av Operations & Process arbetar du med att stödja administration och processarbete på våra Call Center. Du ansvarar bland annat för försäljningsrapporter, kalkylering och administration av provision för våra säljare, samt sätter mål och analyserar utfall. Arbetet är omväxlande och täcker allt från cykliska rapporter till utveckling av nya dataflöden.
  • Skador


    Skadespecialist
    Hantering av en kunds skada kräver goda kommunikations-, förhandlings- och organisationsfärdigheter. Som skadespecialist hanterar du frågor från privatkunder i samarbete med leverantörer, men du stödjer också kollegor och granskar policyordval. I den här rollen kan du också ansvara för skadeanmälan på stora belopp; företagskunder, globala verksamheter och större egendomar. Du samarbetar med både nationell och internationell expertis för att hitta de mest effektiva lösningarna.

     

  • Sälj

    Säljare och försäkringsgivare

    Här är kompetens inom kommunikation och problemlösning viktigt, liksom att du är serviceinriktad och ser alltid till kundens bästa. Eftersom du arbetar i en prestationsinriktad kultur, är det viktigt att du är driven. Du tar emot säljsamtal från kunder och kontaktar även själv potentiella kunder för att skapa nya affärer. Eller så hjälper du kunderna med sina ärenden genom att hitta rätt försäkringslösningar för dem i deras vardag. Du är social, målinriktad serviceminded, kommunikativ och säljande.

  • IT
    IT-specialist
    Det är viktigt för oss att ligga långt fram tekniskt sett och våra IT-specialister har både djupgående tekniska kunskaper och känsla för kostnadseffektiva lösningar. Utvärderingar, identifiering av lösningar och utveckling av IT-applikationslösningar, ligger på ditt bord. Liksom teknisk rådgivning, vägledning och rekommendationer för specifika projekt.