Du verkar använda Internet Explorer. För att kunna använda vår webbplats behöver du byta till en annan webbläsare , t.ex. Chrome, Edge, Firefox eller Safari.
Trygg-Hansa har hjälpt och underlättat för människor i nära 200 år, möjliggjort för våra kunder att leva fullt ut och hjälpt till att återuppbygga tillvaron när något har hänt.
I generationer har vi stått för nytänkande i försäkringsbranschen. När vi nu utvecklar marknadens bästa kundupplevelse följer vi inte bara en stolt tradition, tillsammans med våra medarbetare vill vi vara med och forma framtiden. På så sätt kan du verkligen vara med och göra skillnad när du jobbar hos oss.
Produkter kan alltid kopieras, men människor är unika. Vi sätter människan och mångfald i fokus och är övertygade om att samarbete och olika perspektiv skapar de bästa förutsättningarna för bra prestationer. Du blir en del av ett respektfullt och drivet team med duktiga och intresserade arbetskamrater och ett arbetsklimat med ett stort hjärta.
Vi ska utvecklas och växa - och vi förväntar oss att du gör detsamma. Varje medarbetare är en viktig lagspelare mot ett gemensamt mål. Vi erbjuder goda karriärmöjligheter, stöttning, utmanande arbetsuppgifter och en stimulerande arbetskultur. Hos oss kan du både utvecklas i ditt jobb och skapa en karriär – lokalt såväl som internationellt.
Hitta lediga tjänster hos oss.
Se våra lediga jobb
Hitta information om examenspraktik, sommarjobb och heltidstjänster.
Läs om möjligheter för dig som student
Hos oss kan du utvecklas i din karriär
Läs mer om karriärsutveckling
Läs om hur det är att jobba hos oss.
Läs mer om att jobba på Trygg-Hansa
Läs om hur det är att jobba på kundservice hos oss på Trygg-Hansa.
Om att jobba på kundservice
Läs mer om hur det är att jobba som skadereglerare hos oss på Trygg-Hansa.
Om jobbet som skadereglerare
Läs våra bästa tips för att skriva en bra arbetsansökan.
Läs våra tips
Hos Trygg-Hansa finns det goda karriär- och utvecklingsmöjligheter för både ledare, specialister och generalister. Vi erbjuder försäkringar för såväl privatpersoner som företag inom olika verksamheter och söker därför medarbetare med olika bakgrund och kompetens.
Säljare, servicemedarbetare, jurister, ingenjörer, IT-specialister och aktuarier, men också personer inom finans, marknadsföring och kommunikation. Många skilda kompetensområden alltså, men gemensamt för alla oss som jobbar här är att vi är en del av en stark servicekultur och att vi sätter kunden i centrum.
Prissättning Att utveckla kunderbjudanden, produkter och prisstrategier är en viktig del av vår verksamhet. Prissättningsteamet ger också sakkunnig rådgivning till tekniska kollegor. Kommunikativ, analytisk och organisatorisk är viktiga egenskaper för dig som arbetar med prissättning.Underwriting Den här typen av befattning inkluderar att bygga upp, underhålla och utveckla relationer med kunder, för att säkerställa lönsamma förnyelser och generera nya affärer. Du behöver vara analytiskt, social och kommunikativ för att kunna bedöma affärsrisker, diskutera fram lösningar och aktivt bidra till affärsutvecklingen.
Sales support Som en del av Operations & Process arbetar du med att stödja administration och processarbete på våra Call Center. Du ansvarar bland annat för försäljningsrapporter, kalkylering och administration av provision för våra säljare, samt sätter mål och analyserar utfall. Arbetet är omväxlande och täcker allt från cykliska rapporter till utveckling av nya dataflöden.
Skadespecialist Hantering av en kunds skada kräver goda kommunikations-, förhandlings- och organisationsfärdigheter. Som skadespecialist hanterar du frågor från privatkunder i samarbete med leverantörer, men du stödjer också kollegor och granskar policyordval. I den här rollen kan du också ansvara för skadeanmälan på stora belopp; företagskunder, globala verksamheter och större egendomar. Du samarbetar med både nationell och internationell expertis för att hitta de mest effektiva lösningarna.
Säljare och försäkringsgivareHär är kompetens inom kommunikation och problemlösning viktigt, liksom att du är serviceinriktad och ser alltid till kundens bästa. Eftersom du arbetar i en prestationsinriktad kultur, är det viktigt att du är driven. Du tar emot säljsamtal från kunder och kontaktar även själv potentiella kunder för att skapa nya affärer. Eller så hjälper du kunderna med sina ärenden genom att hitta rätt försäkringslösningar för dem i deras vardag. Du är social, målinriktad serviceminded, kommunikativ och säljande.
IT-specialist Det är viktigt för oss att ligga långt fram tekniskt sett och våra IT-specialister har både djupgående tekniska kunskaper och känsla för kostnadseffektiva lösningar. Utvärderingar, identifiering av lösningar och utveckling av IT-applikationslösningar, ligger på ditt bord. Liksom teknisk rådgivning, vägledning och rekommendationer för specifika projekt.
Se lediga jobb här