Kundservice för företag

Hur kan vi hjälpa dig?

Här får du svar på vanliga frågor om våra företagsförsäkringar, hur du anmäler en skada och på vilket sätt du kan kontakta oss.
 

Faktura och betalning

Du finner alla uppgifter om betalning och dina fakturor här.

 

Företagets försäkring

Så får du koll och ändrar i försäkringens innehåll, ta reda på giltighetstid m.m.

 

Anmäl skada

Vad behövs för att anmäla? Vem kan göra det och när får man svar? Vi lotsar dig rätt.

 

Intyg och försäkringsbevis

Ansvarsbevis, brandbevis eller försäkringsbrev? Logga in på Mina sidor och titta under fliken Försäkringar.


 
 
 
 

Självservice

På Mina sidor kan du enkelt lösa många
ärenden på egen hand.
Du loggar in med BankID.

Logga in
 
 
 
 

Anmäl en skada

Vad behövs för att anmäla? Vem på företaget kan göra det och när får man svar? Vi lotsar dig rätt.

Guide till skadeanmälan

Hittar du inte det du söker?

 
 
 
 

Ring oss

Om skadeärenden: vardagar 8–17.
​​Övrig kundservice: vardagar 8–18.​​​​​
Avvikande öppettider

0771-111​ 700​​
 
 
 
​ 

Mejla oss

Du är allti​d välkommen att mejla oss. Vi svarar senast följande arbetsdag.

Ski​cka​ ​mejl

Om det händer något akut

Ring våra journummer, de har öppet dygnet runt.

Akut brand eller vattenskada

Ring 0771-111 520


Bärgning dygnet runt

Ring 0771-111 510


Om du är utomlands

Ring +46 771 866 866​

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​Få allt samlat på Mina sidor​

På Mina sidor hittar du information om försäkringarna so​​m företaget har hos oss. Här kan du se vad du ska betala, anmäla en skada och uppdatera kontaktuppgifter. Har du enskild firma och försäkringar hos oss? Då hittar du information om dina försäkringar på Mina sidor privat.​

Logga in​​



Är du privatkund?

Till Kundservice privat

Vanliga frågor

Hur gör jag för att börja använda Mina sidor? Kan jag få tillgång till Mina Sidor för ett företag?
 
Jag skulle behöva mina försäkringsbrev och min senaste faktura. Kan ni mejla dem till mig?
 
Jag behöver underlag för bokföringen, men betalar med autogiro. Hur gör jag?
 
Kan ni ordna ett försäkringsbevis eller intyg till mig?​
 
Mitt företag har råkat ut för en skada, hur gör jag för att anmäla det till er?
 
Kan jag få mina fakturor digitalt istället för med post?
 
Hur vet jag om mitt företag är rätt försäkrat?
 
Beloppet ni har dragit för försäkringen är högre än väntat, varför det?
 
Hur länge gäller försäkringen? När kan man säga upp den?
 
Kan jag betala med e-faktura?
 
Trygg-Hansa och Moderna Försäkringar har gått ihop. Vad innebär det?
 

​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​Företag förändras. Hänger försäkringen med?​

Har firman vuxit, bytt lokal eller skaffat nya inventarier? Att se över företagets försäkringar med jämna mellanrum är alltid en bra idé. Vi hjälper gärna till och ger dig en kostnadsfri rådgivning för att säkerställa att du är rätt försäkrad. ​​

Ring oss på 0771-111 700​​​​

 

Om vi inte är överens​

Om du inte är nöjd med något vi gjort finns flera sätt att framföra klagomål eller överklaga beslut.​