Välj mellan fullständig eller begränsad behörighet
Företaget kan ha flera administratörer, och de kan ges olika behörigheter. Ni bestämmer vilka administratörer som ska ha fullständig respektive begränsad behörighet.
Detta innebär begränsad behörighet
Med begränsad behörighet kan man se allt som rör företagets försäkringar, men inte utföra några uppgifter som till exempel att utöka försäkringen eller beställa bevis och intyg på Mina sidor. Man kan ändra sina egna kontaktuppgifter och ta bort sig själv som administratör.
Detta innebär fullständig behörighet
Med fullständig behörighet kan man göra både ändringar och beställningar på Mina sidor. Man kan också lägga till och ta bort administratörer samt ändra deras behörigheter.
-
För att bli administratör loggar du in, fyller i vilket företag det gäller och dina uppgifter.
Om du inte är firmatecknare och behöver tillgång till Mina sidor, så ber du firmatecknaren att logga in och lägga till dig som administratör.
-
Nej, du måste bli administratör för att se försäkringarna.
-
Det är enkelt - logga in som företagare (med ditt privata BankID), fyll i organisationsnumret och dina uppgifter för att bli administratör för företaget. Sedan kan du se och hantera försäkringarna.
Du som har enskild firma loggar in på dina privata Mina sidor. Där ser du ditt företags försäkringar.