Du verkar använda Internet Explorer. För att kunna använda vår webbplats behöver du byta till en annan webbläsare , t.ex. Chrome, Edge, Firefox eller Safari.
Nu väljer ni enkelt vem eller vilka som ska se och hantera företagets försäkringar. Firmatecknaren loggar in och kan fylla i de som ska vara administratörer. Ni väljer även vilken typ av behörighet varje administratör ska ha.
Företaget kan ha flera administratörer, och de kan ges olika behörigheter. Ni bestämmer vilka administratörer som ska ha fullständig respektive begränsad behörighet.
Med begränsad behörighet kan man se allt som rör företagets försäkringar, men inte utföra några uppgifter som till exempel att utöka försäkringen eller beställa bevis och intyg på Mina sidor. Man kan ändra sina egna kontaktuppgifter och ta bort sig själv som administratör.
Med fullständig behörighet kan man göra både ändringar och beställningar på Mina sidor. Man kan också lägga till och ta bort administratörer samt ändra deras behörigheter.
För att bli administratör loggar du in, fyller i vilket företag det gäller och dina uppgifter.
Om du inte är firmatecknare och behöver tillgång till Mina sidor, så ber du firmatecknaren att logga in och lägga till dig som administratör.
Nej, du måste bli administratör för att se försäkringarna.
Det är enkelt - logga in som företagare (med ditt privata BankID), fyll i organisationsnumret och dina uppgifter för att bli administratör för företaget. Sedan kan du se och hantera försäkringarna.
Du som har enskild firma loggar in på dina privata Mina sidor. Där ser du ditt företags försäkringar.