Du verkar använda Internet Explorer. För att kunna använda vår webbplats behöver du byta till en annan webbläsare , t.ex. Chrome, Edge, Firefox eller Safari.
Från idag kl. 17 genomför vi ett planerat tekniskt underhåll som gör att vår webbplats och kundservice kommer ha stängt under påskhelgen. Vi öppnar igen på tisdag kl. 8 och du når vår skadeservice från tisdag kl. 9. Tack för din förståelse!
Har du vår Bilförsäkring stor eller tillägget Hyrbil? Om din bil måste repareras för att den inte går att köra så hjälper vi dig. Om vi kan ersätta skadan så står vi också för en hyrbil i upp till 65 dagar. Vi betalar 75 procent av dygns- och kilometerkostnaden medan din bil repareras. Behöver du ingen hyrbil kan vi istället erbjuda dig kontantersättning med 150 kronor per dag.
Ring och boka hyrbilen hos en av våra partner. När du anmäler skadan till oss får du ett ärendenummer som du anger när du bokar hyrbilen. Då vet hyrbilsfirman att vi ska stå för en del av kostnaden.
Om hyrbil ingår i din försäkring, men du inte behöver någon bil under tiden din bil är på verkstaden, kan du få kontantersättning i stället. Du får 150 kronor per dag under tiden bilen repareras. Om du vill kan du även växla mellan hyrbil och kontantersättning.
Om vi inte ersätter skadan får du ersättning för hyrbil i max sju dagar. Det kan exempelvis ske om du råkar ut för en krock och din bil endast är halvförsäkrad, eller om din bil är för gammal för att du ska få ersättning för en maskinskada.
På Mina sidor kan du se om du har valt tillägget hyrbil och lägga till det. Behöver du en ny bilförsäkring? Då kan du enkelt välja hyrbil när du tecknar bilförsäkring.
Tänk på att du inte behöver vända dig till ett hyrbilskontor nära din bostad – det kan istället vara smidigare att hämta och lämna hyrbilen på ett kontor nära din verkstad. Hör med hyrbilsfirman för att hitta ett kontor som passar dig.