För ett tryggare och roligare husliv
Ju mer du vet om ditt hus, desto lättare blir det att ta hand om det. I vår Villaförsäkring stor ingår det därför ett frivilligt hembesök där du får personlig hjälp att förstå husets förutsättningar och identifiera risken för brand, vattenskada och inbrott. Hembesöket utförs av vår samarbetspartner Rentokil med syftet att du ska få värdefull kunskap om ditt hem, och ett både tryggare och roligare husliv.
-
Värdefull kunskap
Lär känna ditt hus och få kunskap om hur du kan minska risken för brand, vattenskada och inbrott.
-
Självriskförsäkring ingår
I och med hembesöket får du en försäkring via Rentokil som innebär att de ersätter dig för självrisken med upp till 1 800 kr.
-
Boka inom ett år
Du kan boka in ditt hembesök inom ett från det att din villaförsäkring börjar gälla.
Så bokar du ditt besök
När du tecknar din villaförsäkring kan du tacka ja till att Rentokil kontaktar dig med förslag på tider. De kommer då höra av sig till dig en tid efter att din försäkring har börjat gälla. Du kan också välja att själv kontakta Trygg-Hansas kundservice om att du vill boka in ett besök, så hör Rentokil av sig till dig med förslag på tider. Du kan boka in ditt besök inom ett år från det att din Villaförsäkring stor börjar gälla.
Så går ett hembesök till
En besiktningstekniker från Rentokil kommer hem till dig på bokad tid. Tillsammans går ni igenom husets specifika förutsättningar och identifierar risker för brand, vattenskada och inbrott. Hembesöket tar ungefär en timme. Efter genomgången får du ett skriftligt utlåtande över vad ni har gått igenom och konkreta tips på vad du kan göra själv. Om du undrar över något i ditt utlåtande finns Rentokil sedan tillgängliga för att svara på dina frågor.
Att ta hand om sitt hus
Livet med hus innehåller mycket att njuta av, och en hel del att fixa med. För att undvika ovälkomna överraskningar är det därför bra att kontinuerligt underhålla sitt hem. Under hembesöket får du råd om underhåll och skötsel, tips på vad som är bra att tänka på som husägare och hjälp att prioritera åtgärder.
Självriskförsäkring ingår
Hembesöket är en service för att upptäcka och förebygga risken för skador. I och med hembesöket får du en försäkring via Rentokil som innebär att de ersätter dig för självrisken med upp till 1 800 kr, om du råkar ut för ett inbrott, en brand eller får en läckageskada inom ett år från hembesöket.
Vanliga frågor och svar
-
Hushjälpen ingår i Villaförsäkring stor och är ett frivilligt hembesök för att göra huslivet enklare, roligare och tryggare. Det är en personlig service för att förstå husets förutsättningar och identifiera risker för brand, vattenskada och inbrott. Hembesöket är utförs av vår samarbetspartner Rentokil.
-
Nej, hembesöket gäller huvudbyggnaden.
-
Om det under genomgången av ditt hus upptäcks en skada ska du anmäla skadan till oss på Trygg-Hansa. Gör anmälan så fort som möjligt.
-
Som husägare är det viktigt att ta hand om sitt hus och att åtgärda fel och brister som upptäcks för att minska risken för att en skada inträffar. Det gäller oavsett om du har haft ett hembesök eller inte.
-
Ja, ditt utlåtande från Rentokil delas med oss.
-
Hushjälpen ingår i vårt mest omfattande paket, Villaförsäkring stor. Om du idag har vårt bas- eller mellanpaket kan du enkelt uppgradera din villaförsäkring till vårt stora paket. Kontakta kundservice så hjälper vi dig.
-
Hör av dig direkt Rentokil så hjälper de dig med dina frågor.
-
Nej. Hushjälpen är en service som inte påverkar ditt försäkringspris. Den finns till för att hjälpa dig som husägare att förebygga skador och känna dig tryggare hemma.