Till innehållet
Trygg-Hansa logotyp Till startsidan

SHL Svenska Hockeyligan

Trygg-Hansa i samarbete med SHL

Tillsammans med SHL, klubbarna, partners och lokala företagare bidrar vi på Trygg-Hansa till att trygga svensk hockey och till den glädje och gemenskap som sporten skapar både på och utanför isen. Här kan du läsa mer om vårt samarbete med SHL.

Trygg-Hansa är officiell partner för SHL – igen

Lagom till jubileumssäsongen 2025/2026 går vi på Trygg-Hansa på nytt in som officiell partner till SHL. Med över tjugo säsonger i ryggen är vi den partner som varit med längst i Svenska Hockeyligans historia. Under säsongen syns vår livboj återigen på domartröjorna.

Vad innebär partnerskapet?

Partnerskapet innebär att vi på Trygg-Hansa sponsrar domartröjorna i SHL, vilket blir en tydlig symbol för trygghet på isen. En viktig del i det nya samarbetet är också hållbarhetsinitiativet Impact by SHL som främjar hockey-Sveriges positiva samhällskraft. Genom Impact by SHL fördjupas samarbetet mellan idrott, näringsliv och samhälle för att möta gemensamma utmaningar, öka inkluderingen och bidra till en hållbar samhällsutveckling. Initiativet går hand i hand med Trygg-Hansas långa historia av att skapa trygghet och finnas där för alla i livets alla skeden.

Om samarbetet

- Vi ser fram emot att tillsammans med SHL ta vårt legendariska samarbete till nya höjder och bidra till att skapa trygghet på och utanför isen. Gemenskapen i hockey-Sverige är en arena för positiv och framåtblickande samhällskraft och nu krokar vi arm med SHL, fans, spelare, klubbar och domarkåren för att finnas där i alla magiska ögonblick, säger Josefin Lundmark, Marknads- och kommunikationsansvarig, Trygg-Hansa.

– SHL:s 50-årsjubileum markerar inte bara vår historia utan också riktningen framåt. Med Impact by SHL har vi etablerat en plattform där idrott, näringsliv och samhälle kan mötas över gränser för att gemensamt ta sig an samhällsutmaningarna. Att Trygg-Hansa återvänder som partner känns helt rätt – de har både erfarenheten och engagemanget som krävs för att tillsammans med oss driva frågorna vidare, säger Jenny Silfverstrand, VD SHL.