​​​​Bris behövs även på natten

Saker känns sällan enklare när mörkret smyger på: snarare tvärtom. För att hjälp alltid ska finnas att få sponsrar vi på Trygg-Hansa Bris, Barnens rätt i samhället. Tillsammans med dig som kund bidrar vi till att Bris kan ha öppet dygnet runt.

Bris: från då till nu

Organisationen Bris startades 1971, efter att en treårig flicka blivit dödad av sin styvpappa. Deras första mål var att Sverige skulle förbjuda barnaga. År 1980 startades Barnens hjälptelefon.

Idag finns många sätt för unga att kontakta Bris, t.ex. telefon, chatt, mejl och sms. Vanligast är chatten.

Dygnet runt, årets alla dagar

Du som är under 18 år kan höra av dig till Bris dygnet runt, årets alla dagar. På Bris hemsida hittar du alla sätt att kontakta dem. Alla som svarar är utbildade kuratorer. De är vana att prata med unga som har det svårt. Du måste inte säga vem du är eller veta precis vad du vill prata om. Bara hör av dig och säg hej, så hjälper de dig.

Mor och dotter kramas framför en sjö

Stöd för dig som förälder eller viktig vuxen

Vet du inte hur du ska hjälpa ditt eget barn? Eller misstänker du att ett annat barn har det svårt, och undrar vad du kan göra? Bris har även en stödlinje för vuxna, där du kan få svar på just sådana frågor. Här hittar du kontaktuppgifter och öppettider.

Tack för att just du gör skillnad

Trygg-Hansa är ingenting utan våra kunder. Det är tack vare dig som vi kan bidra till att Bris kan ha öppet dygnet runt, så att fler barn och unga kan få prata med en vuxen när de behöver. Från hela vårt hjärta: tack!

 

För ungas psykiska hälsa

Ungas psykiska hälsa är en hjärtefråga för Trygg-Hansa och vi gör många olika saker för att stötta våra unga.

Läs om våra initiativ här​