Du verkar använda Internet Explorer. För att kunna använda vår webbplats behöver du byta till en annan webbläsare , t.ex. Chrome, Edge, Firefox eller Safari.
Hos Trygg-Hansa möter du folk från olika bakgrunder och ursprung eftersom vi vet att mångfald och samarbete skapar de bästa förutsättningarna – på alla nivåer.
Vi sätter människan i fokus, både våra anställda och våra kunder. Att vara omtänksam och serviceinriktad ska genomsyra allt vi gör, både internt och externt. Vi bygger vår kultur och vårt servicelöfte på våra värdeord – Expectations. De inspirerar oss i allt vi gör.
Trygg-Hansa tar ledarskap på allvar och vi vill vara tydliga med vilka värderingar och modeller som gäller för ledarrollen hos oss. Här är några av de värderingar vi vill att våra ledare ska leva efter.
Vi arbetar aktivt med jämställdhetsfrågor och har i dagsläget 36 procent kvinnor på ledarpositioner i Skandinavien. Genom bland annat nätverk och sponsorprogram för kvinnor, är vår målsättning att höja siffran till 40 procent kvinnliga ledare i Skandinavien till år 2020.
Att jobba på Trygg-Hansa är att vara del av en prestationskultur där vi gör vårt bästa för våra kunder och samtidigt utvecklas själva, varje dag. Vad vi gör (målet) är lika viktigt som hur vi gör det. Varje medarbetares insats är avgörande för det gemensamma resultatet och de individuella målen är satta efter egna ambitioner, men också efter verksamhetsmål och yrkesspecifika mål.Uppmuntran, beröm och tydlig feedback är en självklar del av vår kultur. Alla ska vilja göra sitt bästa eftersom det är först då vi kan göra verklig skillnad, tillsammans.
Det finns många sätt att engagera sig och ta hand om både sina anställda och samhället runtomkring oss. Vi på Trygg-Hansa tycker det är en självklar del av vårt företagsansvar och jobbar ständigt på att dra vårt strå till stacken. Vi strävar hela tiden efter att skapa den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare. Som ett led i det genomför vi årligen en medarbetarundersökning och uppmuntrar en öppen dialog så att vi tillsammans kan bli bättre. När vi trivs på jobbet, blir vi också bättre för våra kunder.Hälsosam, trivsam arbetsmiljö med till exempel friskvårdsbidrag och hälsosam lunchmat, är en del av vårt erbjudande. Konkurrenskraftig pension, sjukvårdsförsäkring och sociala aktiviteter för att främja välmående och laganda, är andra framgångsingredienser. Och att fika tillsammans emellanåt.
Trygg-Hansas CSR-arbete speglar det sociala ansvar för människor och miljö som vi tar i vår egen affärsverksamhet, ute i samhället och i omvärlden. Hos oss kan därför alla medarbetare använda två dagar per år för volontärarbete – vilket uppdrag man vill ägna sig åt väljer man själv på vår digitala Volontärportal. Uppdragen arrangeras ofta av frivilligorganisationer som precis som vi möter och avlastar människor i olika livssituationer. De arbetar förebyggande för säkerhet och trygghet eller bedriver långsiktigt arbete för klimatet.