Du verkar använda Internet Explorer. För att kunna använda vår webbplats behöver du byta till en annan webbläsare , t.ex. Chrome, Edge, Firefox eller Safari.
Hos Trygg-Hansa möter du folk från olika bakgrunder och ursprung eftersom vi vet att mångfald och samarbete skapar de bästa förutsättningarna – på alla nivåer.
Vi sätter människan i fokus, både våra anställda och våra kunder. Att vara omtänksam och serviceinriktad ska genomsyra allt vi gör, både internt och externt. Vi bygger vår kultur och vårt servicelöfte på våra kännetecken. De inspirerar oss i allt vi gör. Våra kännetecken är:
Trygg-Hansa tar ledarskap på allvar och vi vill vara tydliga med vilka värderingar och modeller som gäller för ledarrollen hos oss. Här är några av de värderingar vi vill att våra ledare ska leva efter.
Att jobba på Trygg-Hansa är att vara del av en prestationskultur där vi gör vårt bästa för våra kunder och samtidigt utvecklas själva, varje dag. Vad vi gör (målet) är lika viktigt som hur vi gör det. Varje medarbetares insats är avgörande för det gemensamma resultatet och de individuella målen är satta efter egna ambitioner, men också efter verksamhetsmål och yrkesspecifika mål.Uppmuntran, beröm och tydlig feedback är en självklar del av vår kultur. Alla ska vilja göra sitt bästa eftersom det är först då vi kan göra verklig skillnad, tillsammans.
Det finns många sätt att engagera sig och ta hand om både sina anställda och samhället runtomkring oss. Vi på Trygg-Hansa tycker det är en självklar del av vårt företagsansvar och jobbar ständigt på att dra vårt strå till stacken. Vi strävar hela tiden efter att skapa den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare. Som ett led i det genomför vi årligen en medarbetarundersökning och uppmuntrar en öppen dialog så att vi tillsammans kan bli bättre. När vi trivs på jobbet, blir vi också bättre för våra kunder.Hälsosam, trivsam arbetsmiljö med till exempel friskvårdsbidrag och hälsosam lunchmat, är en del av vårt erbjudande. Konkurrenskraftig pension, sjukvårdsförsäkring och sociala aktiviteter för att främja välmående och laganda, är andra framgångsingredienser. Och att fika tillsammans emellanåt.
Trygg-Hansas CSR-arbete speglar det sociala ansvar för människor och miljö som vi tar i vår egen affärsverksamhet, ute i samhället och i omvärlden. Hos oss kan därför alla medarbetare använda två dagar per år för volontärarbete .
Uppdragen arrangeras ofta av frivilligorganisationer som precis som vi möter och avlastar människor i olika livssituationer. De arbetar förebyggande för säkerhet och trygghet eller bedriver långsiktigt arbete för klimatet.
Vi har god kunskap om vad våra kunder råkar ut för och vad som skapar oro och osäkerhet. Den kunskapen använder vi för att förebygga skador i livets alla skeden. Ett exempel är vårt arbete för ungas psykiska hälsa. Som engagerad partner till Avicii Arena ökar vi medvetenheten om dessa frågor. Vi bidrar även till att Bris kan hålla öppet dygnet runt. Vattensäkerhet ligger också Trygg-Hansa varmt om hjärtat. Sedan 1958 finns vår ikoniska livboj vid över 80 000 vattennära platser över hela landet. Vi vill att så många barn som möjligt ska lära sig att simma och känna sig trygga vid vatten. Vi stöttar Svenska Livräddningssällskapet men även Babybojen och våra årliga vattensäkerhetskampanjer ingår i vårt arbete med vattensäkerhet. För oss är detta ett sätt att bidra till en tryggare framtid och ett hållbart samhälle.