Till innehållet
Trygg-Hansa logotyp Till startsidan

Guide till Mina sidor

Det här kan du göra på Mina sidor

Vad kan man egentligen göra på Mina sidor? Det berättar vi allt om här. Följ länkarna för att komma direkt till rätt ställe! 

Behöver jag skapa ett konto för att kunna använda Mina sidor?

Nej, du har redan ett konto. Du loggar enkelt in med ditt BankID.

Vilka webbläsare fungerar?

Vår webb fungerar bäst om du använder den senaste versionen av Google Chrome, Apple Safari, Mozilla Firefox och Microsoft Edge.

Vi kan inte garantera att våra tjänster fungerar fullt ut med äldre versioner eller andra webbläsare. Om det kommer en ny version, kan det dröja ett tag innan vi har hunnit testa att allt fungerar som det ska.

Logga in på Mina sidor

Vanliga frågor och svar om Mina sidor

Här hittar du lite mer information om att använda Mina sidor.

  • Det kan finnas olika anledningar till att du inte kan se en händelse som du har anmält:

    • Du står inte på försäkringen.
      Bara försäkringstagaren som kan se skadeärendet. Det spelar ingen roll vem som har gjort anmälan. Om skadeärendet gäller ett barn kan bara den vårdnadshavare som barnet är skrivet hos se ärendet på Mina sidor.
    • Det hände för länge sen.
      Om det är flera år sedan du gjorde anmälan kan det vara anledningen till att skadeärendet inte syns. Vissa äldre skadeärenden går inte att visa på Mina sidor.
      Om du vill begära ersättning för en äldre skada, till exempel om du har fått ett ärr, kontakta oss.
    • Du gjorde anmälan nyss.
      För vissa typer av skadeärenden tar det några dagar innan din anmälan syns på Mina sidor. Du får en notifikation när det händer något i ärendet.
    • Vi har tekniska problem.
      Det kan vara så att vi håller på att uppdatera våra system. Försök igen lite senare
  • Det är den person som har tecknat försäkringen som kan se den på Mina sidor och ge behörighet till andra i hushållet att se försäkringen.

    Om att till exempel se försäkringarna som står på din sambo, får denne logga in på sina ”Mina sidor” och dela Mina sidor under tjänsten Profil och Inställningar så att andra familjemedlemmar kan se dem. 

    Sedan kan du logga in på ditt konto och ser då även din sambos försäkringar.

  • Gör så här för att ta bort en behörighet:

    1. Logga in på Mina sidor.
    2. Klicka på Profil och inställningar.
    3. Klicka på Behörigheter.
    4. Klicka på Ta bort till höger om namnet på den person vars behörighet du vill ta bort.
    5. Bekräfta att du vill ta bort behörigheten.
  • Loggar du in för att se dina privata försäkringar, så behöver du inte registrera dig. Detsamma gäller dig som vill se försäkringar för din enskilda firma. Dessa hittar du på dina privata Mina sidor.

    Du behöver bara registrera dig om du har företag och vill logga in för att se företagets försäkringar på Mina sidor. Då registrerar du dig som administratör först. Läs mer om att bli administratör för ett företags Mina sidor.

     

Hittar du inte det du söker?

  • Mina sidor

    Logga in och klicka runt. Kanske finns det där ändå? Listorna ovan rymmer inte riktigt allt som går att göra.
    Logga in på Mina sidor
  • Ring oss!

    Om det du vill göra inte går att ordna på Mina sidor hjälper vi dig gärna på telefon. Vardagar 8–17, helger 9–15.
    Ring 0771-111 11O