Digital post

​​​​​​​​​Så funkar digital post på Trygg-Hansa

Den 1 december går Trygg-Hansa över till att skicka fakturor, brev och andra försäkringspapper digitalt till våra privatkunder och kunder med enskild firma. Det är så de flesta får sin post redan idag, men för några innebär det en förändring. Har du fått brev om att gå över till digital post? Det här behöver du göra nu.

Med digital post loggar du in och läser ditt försäkringspapper på Mina sidor. Vi mejlar dig när du har något nytt att läsa eller betala, så du missar ingenting. ​

​Så läser du din post på Mina sidor

När du har något nytt att läsa eller betala får du ett mejl. Då loggar du in och läser ditt försäkringspapper på Mina sidor.​

  1. Logga in med BankID.
  2. Gå till fliken Dokument och fakturor.
  3. Klicka för att öppna din olästa post.​

Har du många försäkringar? Ta hjälp av vår sökfunktion för att sortera och filtrera dina försäkringspapper på Mina sidor.

​ Tänk på att alltid ha din e-postadress uppdaterad hos oss, då missar du inga utskick. Dina kontaktuppgifter uppdaterar du enkelt på Mina sidor under Profil och inställningar​.

Enkelt och tryggt med digital post

  • Vi samlar alla dina försäkringspapper på Mina sidor, till exempel fakturor och försäkringsbrev.
  • Du loggar in med BankID – och kommer enkelt åt dina papper var du än är.
  • Du får ett mejl så fort det finns något nytt att läsa – du riskerar inte att missa någonting.
  • Du betalar ingen fakturaavgift, eftersom du inte får någon pappersfaktura.
  • ​Du får inga försäkringspapper med papperspost, förutom eventuella betalningspåminnelser och ett fåtal andra utskick. ​


Har du fått brev om att gå över till digital post? Det här behöver du göra nu.

Det är viktigt att vi har rätt e-postadress till dig, så att du inte missar några utskick.

Så gör du för att fylla i eller uppdatera din e-postadress:​

  1. Logga in med BankID.​.
  2. ​Öppna Kontaktuppgifter.​
  3. Klicka på Ändra kontaktuppgifter, fyll i din e-postadress och spara.​
  4. Klart! Vi mejlar dig när det finns ny post på Mina sidor.​​​​​​

Vill du behålla din papperspost?​

Att gå över till digital post funkar bra för de allra flesta - för andra kan det vara viktigt att få utskick på papper. Om du vill behålla din papperspost ringer du vår automatiska tjänst på 0752-43 20 50, och följer knappvalen. Senast 30 november​ behöver vi veta om du vill behålla pappersposten.

För pappersfakturor betalar du som är privatkund eller har enskild firma en avgift på 45 kronor per faktura.

Ok, jag förstår